ROGALIKI PIWNE Z POWIDŁAMI

SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 kostka margaryny wcześniej zmrożonej
  • 1/2 szklanki piwa
  • ulubiony dodatek np. powidła śliwkowe
  • cukier puder

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Odmierzamy dwie szklanki mąki pszennej i przesiewamy do miski. Następnie zmrożoną kostkę margaryny ścieramy na tarce na dużych oczkach. Wlewamy pół szklanki piwa i zaczynamy ugniatać ciasto do momentu aż osiągnie odpowiednią "plastyczną" konsystencję. Ciasto można wykorzystać zarówno na ciasteczka, rogaliki w wersji słodkiej jak i wytrawnej. Ja zrobiłam tym razem na słodko w formie rogalików z powidłami śliwkowymi mojej babci :) Pieczemy w temperaturze 180 stopni do momentu aż się zarumienią.


Przepis, pochodzący z przekazu ustnego od kilku osób, okazał się idealnym rozwiązaniem jako alternatywa ogólnodostępnych słodyczy. Pewnego dnia miałam dwie godziny do momentu ugoszczenia mojej przyjaciółki i wyrobiłam się na styk :) Zapach unosił się w całym mieszkaniu i wygrywał znajomą nutę na naszych kubkach smakowych. Jak zapewne się domyślacie, świeżo wyciągnięte z piekarnika rogaliki znikały z talerza bardzo szybko! 

Zachęcam do spróbowania i życzę Wam smacznego! :)
***

8 komentarzy:

  1. Jakie urocze. Koniecznie takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak uroczo smakują! :) I.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybornie!! Czytelniczka jest usatysfakcjonowana:) R.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z piwem??? biorę ;) A tak na poważnie - jakie piwo do tego najlepsze? - jasne, ciemne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj użyłam jasnego piwa, ale tak sobie myślę i planuję, żeby następnym razem użyć piwa miodowego :)

      Usuń